Arquitectures i geografies de les emocions, els pensaments i les accions

  • DEL DESIG QUIMÈRIC DEL PENSAMENT

    DEL DESIG QUIMÈRIC DEL PENSAMENT

    A Juliette… Pujàvem peus descalços pel mont Quimera prop de la població de Çirali a Antalya, Turquia. Nosaltres sabíem del relat mitològic que situava en aquest paratge estrany l’episodi de la lluita entre Bel·lerofont, muntat en el seu cavall alat Pegàs, i el monstre anomenat Quimera. La imatge ferotge de la Quimera d’Arezzo vista al… Llegir més

  • DE LA IDEALITAT. A qui, sinó a tu, Friedrich Hölderlin?

    DE LA IDEALITAT. A qui, sinó a tu, Friedrich Hölderlin?

    A Esther Albiol López, que coneix la idealitat. I per a ser llegit amb la música dels concerts d’oboè de J. S. Bach… L’Artificier vol viatjar a Tübingen, al land de Baden-Württemberg d’Alemanya,  a la casa que fou del fuster Ernst Friedrich Zimmer -encara avui en peu- per a veure si pot olorar la fusta… Llegir més

  • UN DIÀLEG SOBRE L’ÀNIMA I EL COS EN EL SUPOSAT LLOC ON 	J. H. W. TISCHBEIN  PINTÀ AL JOVE GOETHE PROP DE ROMA

    UN DIÀLEG SOBRE L’ÀNIMA I EL COS EN EL SUPOSAT LLOC ON J. H. W. TISCHBEIN PINTÀ AL JOVE GOETHE PROP DE ROMA

    Per a una major comprensió dels personatges que  intervenen en aquest imaginat diàleg vegi’s la pàgina: “De l’Artificier…” d’aquest mateix blog…          Des de llocs geogràfics diversos convergiran en un indret prop de Roma unes dones i uns homes. Celebraran damunt la terra roenta de l’estiu, damunt la terra aterrossada d’un camp… Llegir més

  • TOT EL PES SALOBRE DELS OCEANS O JOHANN WOLFGANG VON GOETHE!

    TOT EL PES SALOBRE DELS OCEANS O JOHANN WOLFGANG VON GOETHE!

    A Míriam Raventós Barangé, que sabrà reconèixer com a pròpia l’experiència narrada… S’esdevingué que, l’Artificier, sota la pressió jeràrquica d’un marc laboral -marc jeràrquic respectat, però mai reconegut en la seva dimensió humana profunda- fou interrogat, no sense un cert menyspreu, sobre la seva manca d’ambició, sobre la seva absència de projectes d’ascens laboral, sobre… Llegir més

  • EL POETA SEGONS BAUDELAIRE : Una exageració romàntica?

    EL POETA SEGONS BAUDELAIRE : Una exageració romàntica?

    En l’efervescència tot just desvetllada d’un mes de febrer, un home rellegeix la inveterada forma del poema que comença…  Lorsque, par décret des puissances suprêmes, / Le Poète apparaît en ce monde ennuyé, / Sa mère épouvantée et pleine de blasphèmes  / Crispe ses poings vers Dieu, qui la prend en pitié: /(…)  I contempla,… Llegir més

  • DEL CARRER SETANTÍ DE BARCELONA VAN EIXIR UNES LLETRES D’OR ON HOM HI PODIA LLEGIR, EN DIVERSOS ALFABETS I CAL·LIGRAFIES, EL NOM DEL POETA J. V. FOIX

    DEL CARRER SETANTÍ DE BARCELONA VAN EIXIR UNES LLETRES D’OR ON HOM HI PODIA LLEGIR, EN DIVERSOS ALFABETS I CAL·LIGRAFIES, EL NOM DEL POETA J. V. FOIX

    ESCRIT FET A PROPÒSIT DE L’ACTE DE DESCOBERTA D’UNA PLACA HOMENATGE AL POETA J. V. FOIX A LA FAÇANA DE LA CASA ON VA VIURE I VA CREAR LA SEVA OBRA DES DE 1931 FINS A LA SEVA MORT EL 1987. DISSABTE 8 D’OCTUBRE DE 2016, A INICIATIVA DE LA FUNDACIÓ J. V. FOIX I… Llegir més

  • DE L’ESFERA COM A UNITAT TOTAL

    DE L’ESFERA COM A UNITAT TOTAL

    La fotografia impregna els ulls d’una blavor excessiva, forma part de la llum d’un matí de maig, i centre el seu paisatge en la figura estranya d’un pinacle coronat per una esfera. El jardí, que hom hi contempla en el seu conjunt, és públic. Del jardí privat al jardí públic hi deu menar l’enorme distància… Llegir més

  • L’IMPACTE EMOCIONAL DE LA PINTURA D’EDUARD RESBIER A LA GALERIA TRAMA

    L’IMPACTE EMOCIONAL DE LA PINTURA D’EDUARD RESBIER A LA GALERIA TRAMA

    Tabula Rasa, l’obra del compositor estonià Arvo Pärt, conforma un moviment de l’ànima paral·lel al de la pintura de Resbier  en el  petit recorregut que conforma el quadrat exacte de la Galeria Trama. No en va el conjunt pictòric rep el mateix nom. Ens n’assabenta el mateix pintor que ens fa un recorregut per la… Llegir més

  • DE LES RELACIONS HUMANES. NADAL 2015

    DE LES RELACIONS HUMANES. NADAL 2015

    Quan les taules són ben parades amb la millor imatgeria de les nostres possibilitats, plana, pels fils invisibles de la nostra emotivitat més secreta, desconeguda fins i tot per a nosaltres mateixos, el desig d’un banquet feliç i plaent. Per la imaginació analògica ens traslladem als paradisos que la nostra ment infantil -que ja ho sabia tot!- va crear,… Llegir més

  • DEL MÈTODE DE L’ARTISTA (creador o intèrpret) (I)

    DEL MÈTODE DE L’ARTISTA (creador o intèrpret) (I)

    A D. Sam Abrams, per la seva magnífica interpretació d’Ash-wednesday – Dimecres de cendra, de T. S. Eliot, en el 50è aniversari de la mort del poeta. Amb la seva lectura-interpretació va saber mostrar el mètode que aquí s’explicita, en un acte celebrat a Sant Cugat del Vallès a “LaGaleria” el 24 d’octubre de 2015…… Llegir més

  • DE LA VERA NOSTÀLGIA : La nostàlgia “avant la lettre”. A propòsit d’una frustrada ciutat-jardí a Amer (Girona)

    DE LA VERA NOSTÀLGIA : La nostàlgia “avant la lettre”. A propòsit d’una frustrada ciutat-jardí a Amer (Girona)

    Quina força obscura se’ns desclou quan el caminant -d’un trepigs erràtic- troba, en indret soliu, les empremtes deixades pel pas del temps? Quin estrany desfici es conclou, dins el murmuri xiuladís del vent, quan el pas lleuger del passejador llibert de tot afany pel profit contempla les deixes d’un passat? El pas d’una força torrencial… Llegir més

  • D’UNA CERTA “ARISTOCRÀCIA DE L’ESPERIT”

    D’UNA CERTA “ARISTOCRÀCIA DE L’ESPERIT”

    A Jordi Llovet i Pomar… Apareguda dins el calaix d’un vell canterano familiar, la fotografia, amb signes evidents del pas del temps, revela un instant únic. Un instant únic, propi de la imatge estàtica, però, també únic, perquè ens descobreix un moment d’experiència extraordinària per a un grup humà. Un moment de trobada harmoniosa, de… Llegir més

Design a site like this with WordPress.com
Per començar